Žáci 8. ročníku si v jednotlivých skupinkách vyzkoušeli, jak může vypadat práce v reálné redakci či nakladatelství. V rámci zkvalitňování komunikativních, sociálních a personálních kompetencí se museli žáci dohodnout na rozdělení jednotlivých funkcí ve svém týmu, na vzájemné spolupráci a pomoci. To vše za velmi krátký čas jedné vyučovací hodiny, která působila jako stresový faktor. V následujících hodinách proběhlo sebehodnocení a objektivní i subjektivní hodnocení ostatních lidí v týmu.
Cílem tohoto projektu bylo zapojení kritického myšlení, komunikace ve skupině, řešení problémů, sebehodnocení a prezentace. Samozřejmě byla splněna i estetická stránka společně se stylistickou i s korekturní prací žáků, jakožto i s prací s chybou. Žáci si zkusili i reálnou práci v časovém presu, kterou zažívají například jejich rodiče v zaměstnání. Velmi se přiblížili realitě takového nebo podobného zaměstnání, kde se pracuje pod tlakem a ve skupinách, kdy na sebe jednotlivé úkoly navazují.
Žáci po první přednášející skupině již sami dokázali relevantně skupinu ohodnotit, popsat nedostatky v komunikaci, v práci s časem, jak by se příště mohli zlepšit, aby byli rychlejší a jejich práce kvalitnější. Pochválili sebe i druhé a vyzdvihli jejich kreativitu, vyjádřili své schopnosti a talent ostatních, což je velice přínosné pro celé kolektivní klima třídy.
© 2025 Základní škola Třebíč Týnská 8, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO